Заняття Гуртка «Юні краєзнавці» БДЮТ Мелітопольської РР

 

05.05.2020. Тема: Підготовка до навчально-тренувального походу.

Зміст заняття

1.Туристський маршрут – заздалегідь спланований шлях переміщення туристів географічними точками впродовж певного періоду часу.

Туристські маршрути дуже різноманітні за регіонами подорожі,

природним середовищем, способом пересування і визначаються інтересами та особистими уподобаннями учасників походу.

2.Класифікація туристських маршрутів:

За особливостями побудови траси туристські маршрути можна поділити на лінійні, кільцеві, радіальні, комбіновані.

За охопленням території маршрути поділяються на місцеві, дальні (міжрегіональні), зарубіжні (виїзні).

За змістом: пізнавальні; навчальні ; спортивні;  розважальні.

3.Особисте спорядження – це спорядження, яким турист у поході користується особисто.

До особистого спорядження належить: рюкзак, каремат, спальний мішок, взуття, штормовий костюм, змінна білизна, штани, шорти, сорочка, футболка тощо, шкарпетки бавовняні (дві-три пари) і вовняні (одна-дві пари), носові хустки, плавки, водонепроникна плащ-накидка або накидкаполіетиленова з капюшоном, головний убір (залежно від погоди), рукавиці,

окуляри сонцезахисні в жорсткому футлярі, годинник, туалетний набір, рушник, столовий набір (кружка, ложка, миска, ніж), швейний набір (голки, нитки, шпильки, ґудзики), альпеншток, компас, фляга для води тощо.

Завдання: а) вивчити сутність поняття туристський маршрут, навчитися класифікувати туристські маршрути за різними ознаками;

б) ознайомитись  із загальними вимогами до індивідуального та групового спорядження для туристського походу;  дотримання

принципу максимальної необхідності при доборі спорядження. 

Література:  Філіпов З.І. Спортивний туризм. Організація і методика ...

tourlib.net › filipov    (розд. 4.4.2; 4.4.3), (розд.  5.1; 5.1.1.; 5.1.3; 5.2.1)


06.05.2020. Тема: Підготовка до навчально-тренувального походу.

Зміст заняття

1.Рюкзак - заплічний мішок для перенесення спорядження та вантажу.

Основні правила укладання рюкзака:

• Все важке необхідно спакувати ближче до низу і до спини.

• Каремат скрутити, установити в середину рюкзака і розпрямити по його внутрішньому контуру, або закріпити ззовні рюкзака за допомогою клямок.

• Речі пакувати максимально щільно, запихаючи дрібні у всілякі щілини.

• Якщо у рюкзаку є нижнє відділення - його треба відстібнути, таким чином, утворивши в рюкзаку єдиний простір.

• Всі речі варто пакувати в окремі кульки, що б вони не намокали

• На дно рюкзака укласти намет, а якщо намет несе інший турист, то укласти м'які особисті речі, упаковані в поліетиленовий мішок, чи спальник.

М'які речі на дні рюкзака амортизують зіткнення дна з твердими предметами.

• Потім необхідно вкладати всі важкі речі та розмістити їх якомога ближче до спини, уздовж хребта. Речі варто вкладати за зменшенням ваги, від важких до більш легких. Із зовнішнього боку рюкзака, на випадок падіння, потрібно укласти щось м'яке.

• Зверніть увагу, щоб під час руху у спину не тиснули жорсткі предмети.

• Те, що може стати в нагоді під час переходу, потрібно укласти на верх, в клапан і кишеньки. Сюди відноситься дощовик, вітровка, ліхтарик, мапи, туалетний папір, їжа на перекус тощо.

2. Намет- предмет групового спорядження.

3. Орієнтування на місцевості.

Визначення відстаней на карті та місцевості. Визначення сторін світу за допомогою компасу, небесних світил та місцевих прикмет. Умовні знаки топографічної та спортивної карти. Карти, що використовуються в пішохідних походах. Особливості орієнтування під час руху на маршруті пішохідного походу.

Завдання: а) формування практичних навиків правильного укладання рюкзака та встановлення намету;

б) формувати вміння вимірювати і відкладати відстані на карті, ознайомитися з основними видами топографічних знаків та зображенням місцевих предметів на топографічних картах, вчитися правильно читати рельєф на карті; ознайомитися з компасом і його будовою, сформувати поняття про азимут,навчитися рухатись за вказаним азимутом.

Література: Філіпов З.І. Спортивний туризм. Організація і методика ...

 

tourlib.net › filipov (розд. 5.1.1; 5.2.1); (розд. 7.1. - 7.5.)


07.05.2020. Тема: Техніка реанімації

Зміст заняття:

1.Основні прийоми реанімації потерпілого під час походу.

Завдання: вивчити способи реанімації потерпілого під час походу.

Література: Філіпов З.І. Спортивний туризм. Організація і методика ...

 

tourlib.net › filipov  (розд.13.3.1; 13.3.3)


12.05.2020. Тема: Фізична підготовка туриста

Зміст заняття:

1.     Роль фізичної підготовки туриста.

2.     Види фізичної підготовки.

Завдання: вияснити значення фізичної підготовки туриста та види фізичної підготовки.

Література: а) організація турпоходов метод 2014Пт.Пл,Литв.elib. hduht.edu.ua › bitstreamPDF (стор. 31-41).

 

б) Філіпов З.І. Спортивний туризм. Організація і методика ...tourlib.net › filipov (розд.8.2).


13.05.2020. Тема: Підготовка до походу.

Зміст заняття:

1.                Підготовка до походу:

а) комплектування групи;

б) розподіл обов’язків між учасниками походу;

                   в) розроблення маршруту;

 

Завдання: а) ознайомитись з правилами підготовки до походу;

Література: а) Філіпов З.І. Спортивний туризм. Організація і методика ...tourlib.net › filipov  (розд. 4.1; 4.2; 4.3)

 

б)організація турпоходов метод 2014Пт.Пл,Литв.elib.hduht.edu.ua › bitstreamPDF (стор. 31-41).


14.05.2020. Тема: Транспортування потерпілого.

Зміст заняття:

1. Об’єктивні та суб’єктивні фактори нещасних випадків на маршруті.       

 

2. Транспортування потерпілого.

Завдання: а) ознайомитись з факторами нещасних випадків під час походу;

б) вивчити види транспортування потерпілого.

Література: Філіпов З.І. Спортивний туризм. Організація і методика ...tourlib.net › filipov (розд. 13.2)

 

 

19.05.2020. Тема: Вивчення гімнастичних вправ.

Зміст заняття:

1.                  Вивчення гімнастичних вправ без предметів на місці

2.                  Вивчення гімнастичних вправ з мячем.

 

Комплекс вправ без предметів на місці

Комплекс вправ з мячем.

Завдання: а) вивчити  комплекс вправ без предметів на місці та виконувати їх під час фіззарядки; б)  вивчити комплекс вправ з м’ячем та виконувати їх під час фіззарядки;

Література: організація турпоходов метод 2014Пт.Пл,Литв.elib.hduht.edu.ua › bitstreamPDF (стор. 42-48) 


20.05.2020. Тема: Гігієна туриста

Зміст заняття:

1.     Гігієна туриста.

Завдання: а) ознайомитись з правилами гігієни під час походу.

Література:

а) Філіпов З.І. Спортивний туризм. Організація і методика ...tourlib.net › filipov  (розд. 8.2);

в) Гігієна туриста - туристична бібліотека InfoTour.in.uainfotour.in.ua › grabovsky510  (розд.5.10)


21.05.2020. Тема: Безпека життя в туристичних походах

Зміст заняття:

1.     Безпека життя в туристичних походах:

а) головні фактори небезпечності в поході;

б)  вплив навколишнього  середовища на життя і здоров’я туриста

Завдання: а) вивчити головні фактори небезпечності;

б) ознайомитись з впливом навколишнього середовища.

Література: а) Безпека туристів – ВІЗИТ-ЦЕНТР ГАЛИЧ

vcgalych.if.ua › Контакти › Б...;

б) Гігієна туриста - туристична бібліотека InfoTour.in.ua

 

infotour.in.ua › grabovsky510  (розд.5.11)


27.05.2020. Тема: Вимоги з техніки безпеки під час туристичних походів, екскурсій, експедицій.

Зміст заняття:

1.     Вимоги з техніки безпеки під час туристичних походів.

Завдання: а) ознайомитись з правилами техніки безпеки під час туристичних походів, екскурсій,експедицій.

Література:

а)  Безпека туристів – ВІЗИТ-ЦЕНТР ГАЛИЧ

vcgalych.if.ua › Контакти › Б...;


28.05.2020. Тема: Узагальнення результатів роботи гуртка.

Завдання на літо.

Зміст заняття:

1.     Узагальнення результатів роботи.

Заняття гуртка (теоретичні та практичні) проводились відповідно календарно-тематичного планування. Вихованці гуртка Тяпка Інна, Ябченко Таня, Саржан Віра, Євтушенко Діана, Бакуліна Віка, Бебешко Софія, Соколова Настя, Радченко Андрій, Радченко Кирило і Кармаза Владислав приймали активну участь у виховних заходах та святах, які проводились у музеї, доглядали поховання воїнів та поповнювали фонди шкільного музею. Учасники Всеукраїнської експедиції «Моя Батьківщина – Україна»  Залєвська Олена та Соломяний Ілля посіли ІІ місце на районному етапі та ІІ місце на обласному етапі конкурсу.

2.  Завдання на літо.

Завдання: а) продовжити пошук експонатів для шкільного музею;

 

б) записувати спогади односельців про різні періоди минулого села.


Електронна адреса: novom-shkola@ukr.net

Дизайн сайту: kolesnikov-artem@mail.ua

 

 

Контактний телефон: 0619-498-445